Přes Rataje nejede vlak
21.6.2024 15:00

Titulek neberte doslova. Vlak Ratajemi projíždí hned dvakrát, nehledě na to, že výluka ČD by nám až zas tolik nevadila. Horší je, že
"na silnicích II/111 mezi obcemi Nechyba a Český Šternberk, III/11129 v úseku Rataje nad Sázavou (cca v úrovni bytového domu čp. 219) po křiž. s III/33512 a na silnici III/11131 v úseku Podveky (křiž. s II/111) Rataje nad Sázavou plánuje KSÚS opravu povrchu vozovek. Termíny oprav zatím nejsou stanoveny, předpoklad červenec/srpen 2024. V případě kolize termínu opravy komunikace a termínu konání závodu není možné vedení trasy závodu po těchto komunikacích." Tolik stanovisko Správy silnic.
Přeloženo do češtiny to zamená, že nebude možné projet ani přes Rataje, ani do Šternberka a my tím pádem ztratíme dobrou polovinu okruhu bez možnosti adekvátní náhrady. Zapeklitá situace.
Po zvážení všech variant jsme se rozhodli trať částečně zacyklit. Na
vítkovické křižovatce pojedeme rovně do Ledečka, odtud přes Bělokozly do Sázavy a dál podél řeky směrem na Talmberk.
Na
37. kilometru dojde k rozdělení tratí.
Veteránský balík odbočí doleva do malebného stoupání přes
Čekánov, odkud bude pokračovat dál na původní trať směrem do Vlkančic. Mladší ročníky pojedou při prvním průjezdu rovně a celé devatenáctikilometrové kolečko si zopakují.
Delka trati bude činit 83 km pro 1. a 2. balík a 64 km pro 3. balík. Na stránkách závodu už je k dispozici
mapa trati
a naši zeměměřiči už mají hotovou i tradiční obrázkovou
prohlídku, takže si trasu můžete důkladně prostudovat. Věříme, že se vám bude líbit.
Zázemí závodu bude i tentokrát v Ondřejově v restauraci
Na hřišti.
Od začátku července se budete moci registrovat předem na stránkách
RFC Kladno.
Včasná registrace nám usnadní přípravu a přidělení čipsetů, pro Vás znamená levnější startovné. Na shledanou 28. července v Ondřejově.
Patnáctý ročník je šťastně za námi. A pršelo, jen se lilo.
1.8.2023 22:13

To jsou paradoxy. Zatímco předloni odradila předpověď numerického modelu
Aladin více než polovinu
předem přihlášených a nakonec během závodu ani nepršelo, letos provázela závodníky přijíždějící na start ze západu nefalšovaná průtrž mračen a přesto jsme na prezentaci napočítali za daných podmínek překvapivě vysoký počet 112 vodovzdorných cyklistů ze všech koutů naší vlasti a dva až ze slunného Španělska. Voda na silnici si však přesto vybrala daň v podobě několika nepříjemných pádů,
které naštěstí, v jednom případě díky všem svatým, neskončily vážnějším zraněním.
V cíli na ondřejovské hvězdárně jsme jako prvního přivítali vítěze veteránské skupiny Pavla Kněžického z Cyklo Teamu Killi. Druhý, nominálně první balík cyklistů přivedl předloňský vítěz Michal Kollert (Xeelo cycling team), který i tentokrát v dojezdu porazil pětinásobného šampiona Václava Nežerku a dokázal, že mu vlhko svědčí. Také závodící ředitel závodu Víťa Novák (CFC Kladno) potvrdil pověst
bahňáka a po přesvědčivém výkonu dojel s nevelkou ztrátou osmý.
V dojezdu druhé divize zkompletoval
double pro tým Xeelo Vladimír Uličný. A ještě jeden moment stojí za zmínku. Když cílem projel závodník číslo 731 Milan Mattuš
(Cyklo Pokr Pardubice), ročník 1937, uvědomili (jsme) si čerství šedesátníci, že když se člověk přičiní a Pánbůh pomůže, může jít závodit ještě čtvrt století. To není špatná zvěst. Díky za ni, pane Milane.
Telegraficky:
Celkové výsledky
UAC
Masters
Fotogalerie
Abychom nezapomněli: Našla se docela pěkná cyklistická bunda. Majitel nechť se přihlásí v redakci.
A to je už doopravdy všechno. Děkujeme všem, kdo se přičinili o zdárný průběh závodu. Na shledanou za rok.