24. srpna 2010
ZPRAVODAJ ÚV CFC Kladno
Číslo 40
Nakonec nám ani nepršelo.
Kolem Posázaví: Dudek a Vitáčkova vendetta. Kdo přijel, nelitoval.
Cílový souboj Pragera a Dixe byl ozdobou závodu
S hlavou plnou starostí hleděli pořadatelé závodu Kolem Posázaví v pátek večer k obloze. Je možné, aby se opakovala situace
z minulého týdne a cyklisty odnesla velká voda ? To by mělo kromě sportovních a bezpečnostních důsledků i nepříjemné dopady
finanční. Ne nadarmo pan ředitel studuje na ekonomické škole ... Sobotní ráno však nakonec vše v dobré obrátilo. Těžké mraky roztrhal vítr a na startu v Ondřejově se
sešla více než stovka účastníků.
"Mile nás překvapil hlavně velký počet příchozích." řekl nám po závodě ředitel Vít Novák
"Sjeli se doslova ze všech koutů republiky. Zaznamenali jsme závodníky z Tanvaldu, Karlových Varů nebo třeba z Nýrska.
Snad je to tím, že máme od loňska dobré jméno" A potešitelné je že ti, kteří přijeli, nakonec ani nezmokli, dokonce chvílemi za odměnu vykouklo sluníčko.
Samotný závod na nejtěžší UACové trati přinesl dramatické boje.
"Byl jsem překvapen, jak moc se liší způsob závodění v prvním a druhém balíku" říká řidič zaváděcího vozu M. Schoffer
"Zatímco loni jsem celkem v klidu pozoroval
pětici leaderů dvojky, letos jsem chvílemi nestačil uhýbat. Nástup za nástupem, útoky ve sjezdu. Inu, mládí."
Z početné vedoucí skupiny se v průběhu závodu postupně drolii odpadlíci a zbytek roztrhal cílový kopec. Do brány ondřejovské hvězdárny přijel na prvním místě osamocený Dudek z Endurainingu,
za ním pak dvojice Treml z Alltrainingu, který vyhrál kategorii B a Dudkův týmový kolega Kudrna. I další jezdci dorazili ve zřetelných rozestupech a najatý cílový kameraman nakonec ani nebyl potřeba.
Zajímavostí byl výkon tandemu Chyba-Moflar, kteří v těžkých kopcích ztratili na vítěze jen něco málo přes 4 minuty.
Trochu víc práce měla cílová kamera při dojezdu druhého balíku, kde za suverénně vítězícím Vitáčkem spurtovala dvojice Dix-Prager bok po boku a o druhém místě pro Dixe rozhodovaly centimetry. Loňský vítěz Miroslav Kakač letos utrpěl defekt a vrátil tak Vitáčkovi loňskou půjčku. Déčko vyhrál Josef Burgr z CSK Markus, Éčko Milan Pažout z CK Královice. Mezi ženami byla nejrychlejší královédvorská Hana Doležalová.
Smutné je, že se na domácím závodě neobjevil ani jeden jezdec v dresu CFC Kladno. Do poslední chvíle to vypadalo, že
pojede alespoň pan ředitel, ale ten nakonec musel mávat na křižovatce v Sázavě, kde nás zradila najatá pořadatelka. Alespoň kousek cesty se tedy svezl s Áčkem.
"Škoda, jelo se mi dobře. Chvíli jsem byl dokonce s jedním člověkem v úniku. Povídal, jestli to zkusíme, ale zklamal jsem ho, když jsem mu řekl, že v Sázavě navlíkám vestu a končím."
Nevadí, pane řediteli, snad to vyjde napřesrok.
Kamil Oprsklý, cfc, Ondřejov
Bratronice forever.
Libušín se stěhuje natrvalo
Tak už je to jisté. Tahanice s Libušínskými a loňská dobrá zkušenost v Bratroncicích vedly k očekávanému závěru: Zapomeňte na Libušín, memoriál Kamila Huňáčka ponese nadále jméno Bratronické okruhy. Co však zůstává nezměněno, to je podstata závodu. Po zrušení Křivoklátského Pekla opět jediný 'etapák¨v UAC. V sobotu časovka a kratší druhá etapa, v neděli pak dlouhá třetí etapa. Bude toho dost.
Z polí u Lhoty povzbudí závodníky i krávy Proč jsme vlastně nenechali loňskou trať, na to jsme se zeptali ředitelky závodu a prezidentky CFC Dagmar Semencové.
"Podoba trati je vždycky výsledkem vyjednávání s místními zastupiteli, s policií a tak dále. Zapracovali jsme i některé loňské ohlasy, například stížnosti na rozbitý sjezd do Bezděkova. Nová trať myslím zachovává smysl loňského závodu a je více variabilní, každá etapa vede někam jinam a zavede cyklisty na nová pěkná místa, jako je třeba okolí Lhoty. Doufám, že se bude závodníkům líbit."Nejvíc změn doznala časovka.
"Ano, ta je úplně nová. Ale myslím, že lepší, jezdivější a po kvalitnějším povrchu. To by ostatně mělo platit o celém závodu."
My to můžeme jen potvrdit, když jsme novu trať fotografovali, také se nám líbila. Ostatně to můžete posoudit sami. Prohlídku nové trati naleznete v sekci
pořádáme.
2. Bratronické okruhy startují v Bratronicích sobotu 4.9. 2010 v 10.00.
Korunovace pod provazy deště.
Krušnoton byl nej ... po všech stránkách. I v počasí.
Prší ... Foto www.vitkocian.cz
Když jsme na začátku sezóny spekulovali, kdo usedne na uprázdněný trůn vládce našich silničních maratonů,
nejčastěji zazněla dvě jména. Tím prvním byl orlický Rampušák, který plánoval protáhnout trať až do Polska a zařadit některá opravdu vydatná stopupání na území našich sousedů,
a tím druhým pak novorozené dítě teplických cyklonadšenců jménem Krušnoton, pohrobek bájného Teplického Samsona.
Když se časem ukázalo, že Rampušák, rozhodně ne k vlastní škodě, hodlá zachovat tradici, upřeli jsme pozornost do Krušných hor. Splní závod, co sliboval v propozicích
a stane se nejtěžším maratonem na našem území?
Skutečnost předčila všechna očekávání. V první řadě trať, ta svou náročností nemá v našich podmínkách obdoby.
Z krušnohorských, sněžnických a středohorských perel vybrala ty nejzářivější. Taková Komáří hůrka, to je snad nejkrásnější český kopec.
Po celou délku pěti a půl kilometru v malebných lesních serpentinách drží desetiprocentní sklon bez jediné chvíle odpočinku,
ale také bez extrému hrozícím sesednutím s kola. Takové parametry známe spíše od precizních alpských inženýrů - nepřekročit povolená procenta, ale zároveň neplýtvat asfaltem.
Další kopce, stejný obraz. Dlouhá Louka, Maxičky, Nakléřov, co slovo, to pojem. Pokud tady nějaké stoupání chybělo, tak snad jedině Grossglockner.
Faktor druhý - počasí. I když matematické modely předvídaly přívalové srážky, skutečnost vmetla cyklistům do tváře liják, jaký nepamatují ani ti nejotrlejší účastníci památných
Králů Šumavy a který v krátké době proměnil silniční závod v nikdy nekončící brod. Už samotná předpověď odradila přes polovinu z více než tří stovek přihlášených a během závodu
vzdala další třetina. A ti, kteří závod přeci jen dokončili, na něj určitě do smrti nezapomenou.
A třetí sudička - pořadatelé. Precizní zabezpečení křižovatek, bohatě vybavené občerstvovací stanice s promrzlou obsluhou, která si zejména na dvou hřebenových bufetech musela užít
tak, jak se ani cyklistům, kteří se aspoň zahřáli šlapáním, nezdá, dále sběrné a mechanické vozy. Přesto jsme po skončení závodu mohli z tváří pořadatelů v zelených tričkách s logem Krušnotona číst rozpaky. Skutečně jsme organizovali TOHLE ?
Ano a stálo to za to. A pokud snad ještě teď váháte, zda do toho jít i v dalších letech,
slyšte naši přímluvu. Krušným horám takový podnik sluší.
Loni hanba, letos chlouba.
Ředitelské šipky se vyvedly
Po loňských potížích se značeném trati a orientací závodníků se tentokrát ředitel závodu rozhodl neponechat nic náhodě
a převzal značení do svých rukou.
"Ukázalo se, že běžné spreje se z asfaltu brzy smyjí. A trvalejší značení bylo zase v rozporu s přáním policie, abychom nepočmárali silnice. Nakonec jsme se rozhodli umístit u krajů silnice zvláštní značky"
Ty značky jsou opravdu krásné, to byl váš nápad ?
" Něco podobného používá už léta například Král Šumavy. Tam mají kovové zapichovací značky. My jsme se přeci jen trochu báli nenechavosti
obyvatelstva, a tak jsme udělali značky z kartonu.. Ten jsme potáhli červenou reflexní fólií a označili iniciálami závodu. Nakonec jsme jako ochranu před vlhkostí polepili celou šipku izolepou. To je mimochodem můj oblíbený konstrukční prvek. Jako prevenci krádeže jsme pak nechali rozmístění značek na poslední chvíli - pátek večer a sobotu ráno."
A co, zmizela některá?
"Věřte, nevěřte, nezmizela. Asi to s tou loupeživostí českých lidí nebude tak hrozné. Na pár šipek jsme zapomněli a našli jsme je nepoškozené na svých místech ještě v neděli."
Každopádně, Víťovy ředitelské šipky slavily úspěch a přispěly ke spokojenosti účastníků závodu. Napřesrok hodlá pan ředitel 'ošipkovat' většinu křižovatek a možná začne šipky i prodávat.
Ekonom se nezapře.