FORHONT

1 Vít Novák465
2 Milan Štanc337
3 Marek Andrejs69
4 Luboš Černý20

NEJBLIŽŠÍ AKCE

UAC - Kolem Posázaví

28.7.2024 10:40

Ondřejov

UAC Lawi Tour Classic

1.9.2024 10:30

Vinařice u Dobrovice

Běh Kladenský maratón

21.9.2024 10:00

Kladno Sletiště
27.srpna 2009 ZPRAVODAJ ÚV CFC Kladno Ćíslo 26
Prohlídka upravené trati Klikáčů je v sekci 'Pořádáme'

A Libušín nebude v Libušíně

Memoriál Kamila Huňáčka provázejí samé schválnosti.
"... a nezůstane kámen na kameni a živí budou závidět mrtvým"
Parafráze proroctví není zas tak daleko od pravdy. Na trati Libušínských okruhů skutečně po opakovaných nájezdech stavařů nezůstal kámen na kameni a vezmeme-li to obrazně, živý, tedy nadcházející ročník závodu skutečně může závidět těm mrtvým, minulým, které proběhly úspěšně. Kdoví, čím jsme si to zasloužili. 12% stoupání v Bezděkově "Poslední dva roky provázejí Libušínské okruhy samé ústrky." říká ředitelka závodu a prezidentka CFC Dagmar Semencová "Za všechno může výstavba kanalizace. Poprvé jsme museli závod úplně zrušit. Vloni jsem měla vyjednané a schválené průjezdy po klasické trati, ale na poslední chvíli rozkopali Svinařov a my jsme museli narychlo trasu měnit" To se nakonec stihlo a závod se docela vydařil. "Naštěstí. Letos jsme nenechali nic náhodě, všechno jsme důkladně s časovým předstihem projednali a připravili novou trať, která zajížděla třeba do Vinařic nebo Hradečna. O to větší šok byl, když nakonec rozkopali samotné centrum závodu v Třebichovicích." Jak je to možné ? "Nevím, zřejmě dostali na poslední chvíli nějakou dotaci." Tomu bych rozuměl. Je před volbami, to se musí utratit hned. Takže co s tím ? " Pomohl mi Karel Kozel. Oprášili jsme trať bývalých Lhotských okruhů a rozhodli se, že centrum závodu přesuneme do Bratronic" To je docela velká změna, Libušínské okruhy a nebudou v Libušíně. Proč jste nezměnili také název ? "Závod má tradici a pořád věřím, že už příští rok budeme zase na původní trati." Můžete našim čtenářům trochu přiblížit, jak bude závod vypadat? " V sobotu dopoledne časovka, krátká, ale vydatná. Z Bratronic do Dolního Bezděkova, pak Horní Bezděkov, Mostecký mlýn, Bratronice. Odpolední etapa začne stejně, ale v Dolňáku pojedeme doleva a dál na Družec, Žilinu, Ploskov, Luby ,Běleč. Čili spíše mírnější profil, délka 60, resp. 80 kilometrů" A v neděli ? "V neděli se pojede obráceně. Z Bratronic nahoru, pak Běleč, Luby, Ploskov, Žilina, Družec, v Bezděkově ale nahoru na Horňák a po trati časovky do Bratronic. Okruh delší, etapa dá dvojce 72, jedničce 96 kilometrů. Navíc s vydatnými kopci." Máme se věru nač těšit. Chcete-li se s novou tratí seznámit trochu víc, projděte si prohlídku v rubrice Pořádáme. Máte se věru nač těšit. Kamil Oprsklý,cfc, Bratronice


Spící panna čtyřicítkou.

Rovinatý profil od loňska nové trati mělnické časovky družstev Spící panna dával tušit, že se můžeme dočkat vysokých jízdních průměrů. A v tomto směru nikdo zklamán jistě nebyl. Vítězné družstvo, jednoúčelový all-star team Čapek-Mužík-Novák-Krob-Vitáček, vyhnalo na čtyřicetikilometrové trati ručičku rychloměru až k profesionální hodnotě 47,63 km/h. Ale ani ostatní týmy se neloudaly, o čemž svědčí fakt, že ani rychlostní průměr 43,11 nestačil na místo v první desítce. Na druhém místě skončily spojené výběry Vinohradských Šlapek a CK Kern, třetí byla první "jednobarevná" sestava CK Královice. Kladenští na startu Kladenské kvarteto na startu. Dojelo v triu

Naši reprezentanti dali dohromady kvarteto ve složení Janouš-Prokop-Slavík-Černý a v silné konkurenci vybojovali solidní 17. místo, když jim pomyslná čytřicítka utekla o pár setinek. "Možná je to tím, že nás bylo málo"
řekl jeden z účastníků, týmový fotograf Petr Janouš, který pro tuto příležitost oprášil závodní kolo "Já jsem navíc vydržel sotva polovinu trati a pak jsem odpadl. Takové tempo jet nedokážu."
Ani se nedivíme, Petře, s foťákem ...

Stříbrné Lety

Modrá stuha a další medaile pro CFC.
Vítek na stříbrné pozici
Dopolední dešťové přeháňky, které zkropily trať a zvýšily náročnost už tak dost technického závodu odradily řadu jezdců, a tak se na startu kritéria v Letech sešlo značně prořídlé závodní pole. Oslabení početní, nikoli však kvalitativní, protože jezdci z popředí celkové klasifikace poháru si cestu na start našli. Zajímavostí byla dvojí účast hlavní sprinterské hvězdy Tomáše Vitáčka, kterému nestačilo dopolední suverénní vítězství v druhém balíku a startoval i odpoledne s jedničkou.
"Vitas je někde jinde než všichni ostatní." řekl po závodě náš zástupce v závodním poli Víťa Novák "Dělal si doslova co chtěl a nebýt toho, že se rozhodl pomáhat k vítězství stájovému kolegovi Petrovi Novákovi, vyhrál by i jedničku".
Ale ani Vitek se neztratil. Po celý závod byl vidět na čelních pozicích ve více či méně úspěšných spurtech a nakonec vybojoval druhé místo v kategorii A. "Škoda, s Kuřetem jsem to prohrál o jediný těsný spurt. Mohlo být zlato. Ale na drujhé straně jsem stejně těsně porazil Radka Procházku, takže dobrý."
Vítek na čele závodu To jistě, medaile je výborná, letos už čtvrtá. Víťa dokazuje, že má letos fazónu a pokud dojede, výrazně zaboduje. Posuďte sami: První šlápnutí - stříbro, Šlap okolo Slap - bronz , Viessmann tour - DNF (řetěz), Křivoklátské peklo - DNF (auto), Brdský švih - bronz , Kolem Posázaví - DNF (defekt), Lety - stříbro. Pouze 18.místo v Jedomělicích do schematu nezapadá. Doufejme, že ty DNF si už Víťa vybral a v podzimních závodech ještě svou výbornou formu prodá. Takhle nějaké zlato, třeba z domácího mistráku ...

Proč Král vyklízí Šumavu ?

Král Šumavy, to je už léta nejsledovanější podnik amatérského kalendáře a pro mnoho cyklistů závod roku, podle kterého se poměřuje, byla-li sezóna úspěšná či nikoli. Příprava na takový vrchol zahrnuje kromě důkladného tréninkového plánu i rozsáhlé diskuse na téma trať, počasí, taktika, složení spolupracujících skupin a tak dále. Vlna zájmu je o to větší, když vždy po několika letech dojde k vytýčení nové trati. Taková změna přichází i letos a navíc dochází k přesunu termínu o dva týdny směrem do léta. Ale zatímco nový termín kvitovala většina diskutujících s povděkem, o nové trase se to rozhodně říci nedá. Jaké jsou důvody rozpačitého přijetí nového Krále, na to jsme se zeptali našeho pamětníka, čtrnáctinásobného účastníka c. Kolbaby. Co byste řekl, že některým cyklistům na nové trati vadi? Trasa KŠ 09 "Co vadí některým cyklistům, to nevím, ale řeknu vám, co vadí mně. Mám pocit, že Král možná zůstává Králem, ale opouští království." Proč myslíte? " Schválně se koukněte tady na mapku. Mám tu vyznačenou hranici CHKO Šumava a Národního parku zároveň s připravovanou trasou. Dobře vidíme, že po Šumavě se jede jen asi 30 kilometrů kolem Železné Rudy, jinak se trať jejím hranicím až nápadně důsledně vyhýbá." Ale samotné Klatovy leží od centrální Šumavy poměrně daleko. Není takové hodnocení trochu příkré? Vždyť v minulých letech to muselo vypadat podobně. "Tak z toho vás vyvedu. Koukněte na tohle srovnání tras 1994-2009. Vidíme tam mapky tratí všech 15 uplynulých let, na kterých je dobře vidět, že ani jeden z dosavadních ročníků nevynechal centrální část pohoří, tedy oblast okolo Kvildy, Zhůří, Srní či Prášil. Hranice této 'pravé Šumavy' můžeme chápat různě, ale řekl bych, že odpovídají rozsahu NP Šumava, na obrázku vyznačené sytě zelenou barvou."
To je zajímavé, můžete nám ta schemata trochu přiblížit? Proč je některá trať červená a jiná modrá ?
"K významným změnám trasy Krále dochází v cyklech s přibližně tříletou periodou. Mezi cykly se vždy mění prostorová orientace trasy mezi - řekněme - levotočivou, kdy se vyjíždí na západ a vrací se od východu a pravotočivou s orientací opačnou. Na obrázcích jsou 'levotočivé' ročníky červené, 'pravotočivé' modré. Nová trasa orientaci nemění, zůstává levotočivá, což by nevadilo, protože pravotočivé trati jsme si užili v pětiletce 2001-2005. Nová trasa nejvíce připomíná první dva ročníky, které s drobnými vyjímkami kopíruje do zhruba 150.kilometru. Ale, a to je důležité, zatímco tehdy jsme jeli na Zhůří a Horskou Kvildu, letos pojedeme rovnou do Kašperek a po 25 kilometrech na hraně Šumavy sjezdem z Javorníka hory opustíme a zamíříme zpět do podhůří."
Vy jste absolvoval z 15 ročníků 14. Vzpomínáte si ještě , jak šly po sobě ?
"Krále z paměti nevymažete. První dva, to jsou pro mne Hojsovka a Zhůří. Dva kopce, na které se nezapomíná. 96 až 98, to je hlavně déšť a zima. Sníh na Kvildě. A Javorník ze Strašína, další dominanta. Ve dvouletce na přelomu tisíciletí jsem jedinkrát vynechal. Na trati se poprvé objevily krátké, velmi prudké 'stojky', které Král dříve zavrhoval. Děpoltice, ale hlavně 20% Šimanov, ze kterého se časem stala ikona. Zato dlouhých kopců ubylo. Více než 5 kilometrů měl jen kopec zadem na Špičák. Řekl bych, že jsem o moc nepřišel. Ročníky 2001-2005 naopak považuji za klasiku. Trojboj Šimanov-Javorník-Zhůří, prášilské kostky. Pěkná trasa. Totéž se dá říct i o následujících třech ročnících, které byly asi sportovně nejhodnotnější. Návrat Hojsovky při zachování Zhůří, další pěkné kopce. Vynechání úmorných brdků na poslední padesátce, naopak výjezd do 1000 metrů ještě 20 kilometrů před cílem a pak sjezd. 4 a půl tisíce metrů převýšení. No a Kochánov, samozřejmě. O tom jsem loni psal dost nepěkně. Ale s ohledem na letošek teď prosím o omluvu. Zlatý Kochánov !"
Pořád brbláte, přitom tady čtu, že letošní ročník nastoupá taky 4 půl. "Jo, a z toho polovinu po dvaceti metrech na první sedumdeátce" Není to jedno? Převýšení je převýšení. "Tak koukněte. Když zajedete do Bratronic a dáte si 30x úvodní časovku letošních Libušínských okruhů, dá Vám to taky 255 kilometrů a 4500 metrů převýšení. Ale za krále hor byste se asi neoznačila... "
Vám zkrátka chybí šumavské pláně. Proč myslíte, že na ně pořadatelé zanevřeli ? "Při pohledu na mapu mne napadá, že nedostali povolení k vjezdu. Z důvodu 'ochrany přírody'. Poté, co jsem chvíli sledoval televizní debatu, zda je kůrovec pravicový či levicový brouk, bych se tomu ani nedivil. Ale proč teda Franta nejde a neřekne, hele pánové, nesmíme na Kvildu, ale dělali jsme, co jsme mohli, náhradní trať bude snad taky stát za to. Já bych to tak aspoň udělal."
Třeba se toho dočkáme. Ale pojedete, ne? " Pojedu, jak jinak. I když jsem tlustej a bolí mě koleno. Už jenom kvůli Kunkovicím." Tak vám přeji do patnáctého Krále hodně zdaru. Pamětníka Krále Šumavy c. Kolbabu zpovídala V. Zvědavá

DISKUSE

Nástěnka

8.7.2024 19:22 Kolbaba

Zapsal jsem body za Lesnou i Roudnici. Časovka družstev bodována podle klíče UAC za dosažený čas. Prosím, zkontrolujte si to a ...

Nástěnka

1.7.2024 20:57 Kolbaba

Body pro Víťu za statečný singlespeed na Beskydu. Prosím, hlaste mi, když něco pojedete, na dovolené nevisím furt na interneru. Dík. ...

Nástěnka

17.6.2024 12:40 Kolbaba

Body pro Víťu a Máryse za Krakonoše.
Krásná práce, himlhergotdonnerwetterkrucalselement. ...

Nástěnka

31.5.2024 7:30 Kolbaba

Body za Doksy. Dobrá práce... ...

Nástěnka

1.5.2024 22:11 Vítek

Ahoj. Pár lidí se mě ptalo na Klínovec, tak posílám hlasovačku:

https://rallly.co/invite/SwRR1UHhMzDW ...