FORHONT

Kladno Sletiště
15. května 2020 ZPRAVODAJ ÚV CFC Kladno Číslo 125

Sejdeme se v Jedomělicích

Měřená vyjížka před startem sezóny

Start v Jedomělicích Pokud už netrpělivě vyhlížíte cyklistické závody, máme pro vás první vlaštovku. V neděli 24. května se v Jedomělicích koná - podle propozic - měřená cyklistická vyjížďka. Pojedou se 4 okruhy na známé trati Jedomělice - Hvězda - Mšec - Srbeč - Pozdeň - Jedomělice, celkem 79,5 km. Důvodů, proč nejde o standartní bodovaný závod UAC, je více, ale ten hlavní jsou aktuálně platná vládní antivirová nařízení, která striktně omezují počet účastníků sportovní akce na 99. Tento limit by v celkové klasifikaci sezóny bodově znevýhodnil zájemce, kteří by se do něho už nevešli. Z téhož důvodu se lze přihlásit pouze předem, registrace na místě není možná. Podniku se zúčastní i náš časoměřičský tým, který provede měření čipovou technologií, kterou zde chceme otestovat pro použití v závodech s více průjezdy. Přesné měření bude důležité proto, že pořadatel vypisuje prémii za překonání dosud největšího rychlostního průměru. Rekord drží Petr Novák, který v závodě Jedomělické okruhy 2014 zvítězil na trati o délce 99,9 km časem 2:35:45, což je 38,48 km/h. Naše čipy znáte z loňského Posázaví a Klikových vrchů. Jde jednorázové pasivní čipy typu "dogbone", které budeme závodníkům rozdávat při prezentaci v sadě po dvou a které se nevracejí. Už jsme to psali dříve, ale pro připomenutí: Záchyt jezdce v cíli velmi závisí na umístění čipu. Ten nesmí být v bezprostředním kontaktu s tělem ani žádným jiným vodivým materiálem. Jeden z čipů bude volný, ten nalepte na přilbu, druhý na samolepícím pásku otočte kolem sedlovky, slepte a nechte vlát dozadu jako praporek. V žádném případě nelepte čipy na řídítka a rám, a to ani karbonový. Během testů jsme si ověřili, že v takovém případě systém čip nenačte. Tak neváhejte a přihlaste se, rádi vás uvidíme a změříme. Testování čipů Jedomělice 2020 staruje v neděli 24. května 2020 v 10:00.

Zpátky na trať

Viru zmar, kalendář UAC se zvolna plní.

Posázavský pacifik V jednu chvíli to už vypadalo, že budeme muset oželet celou zavirovanou cyklistickou sezónu. Ale karta se snad zvolna obrací a zá se, že přeci jen vyjedeme. Vedení UAC už zahájilo jednání s pořadateli původně plánovaných závodů. Některé z nich byly zrušeny bez náhrady, hlavně proto, že už teď mají po termínu, ale podle posledních informaci se bohužel ruší i na červen plánovaná Lesná. Jiní pořadatelé už pilně jednají s úřady. My praujeme na přípravě obou plánovaných podniků. Kolem Posázaví bude letos až v polovině srpna a kromě mistrovství železničářů tentokrát přibereme i extraligu Masters. Zatím to vypadá, že trať bude stejná jako loni, jen plánujeme zkratku pro třetí balík. Klikovy vrchy budou tradičně třetí neděli v září a rádi bychom zachovali trasu přes Týřovice se zázemím v Lánech. Shrnuto, podtrženo, potvrzené závody: 6. června První šlápnutí, 4. a 5. července Giro de Zavadilka, 16. srpna Kolem Posázaví, 22. srpna zbrusu nový závod O kolo Úštěku, 20. září Klikovy vrchy a o týden později Poslední šlápnutí. Další podniky snad ještě přibudou. Sledujte naše stránky a web UAC.

Restart UAC v červnu

PRS tentokrát opravdu první

Grand Prix Chýně O tom, jak šlapkovské První šlápnutí častokrát nebylo první, podobně jako německá Tisíciletá říše netrvala ani 1% názvu, o demokratičnosti NDR nemluvě, už jsme psali dříve. Pro příznivce jmen s přívlastkem však tentokrát máme dobrou zprávu. Pokud se nic mimořádného nestane, bude letošní PRS skutečným otvírákem opožděného kalendáře UAC. Pojede se po známém 5,5 km dlouhém okruhu Grand Prix Chýně ve třech vlnách podle kategorií. Muži do 40 let 12 kol (66 km), Muži nad 40 let a ženy do 40 let 8 kol (44 km) a muži nad 60 let plus ženy nad 40 let 4 kola (22 km). Také na tomto podniku se bude podílet časoměřičský tým RFC Kladno, který, pokud všechno dobře dopadne, už bude mít systém čerstvě vyladěný z víceokruhového podniku v Jedomělicích. Čipy budou jednorázové a více se o nich dozvíte o sloupec výše. Rozdáme je při přezentaci, kterou sobě i nám usnadníte, pokud se na stránkách pořadatele přihlásíte předem. Chyběly vám závody? Máte natrénováno a chcete to prodat? Tak pozor, 3, 2, 1 - start. Nový ročník UAC je zde. První šlápnutí, 16. ročník začíná v Chýni v sobotu 6. června v 10.00.

Zdenda v Pobaltí

Světošlápkova cesta na sever - den 15 a 16

Na zastávce Za ranního teplíčka se vstává krásně, i když je to na autobusové zastávce. První pohled na turisty, mapu Muhu a Saaremaa a za pokřiku "Vpřed!" vyrážím po 20 km dlouhém valu, který spojuje Muhu a pevninu. V tu chvíli jsem si připomněl Nizozemí, kde též vše spojují valy kvůli stoupající vodě. První sobí značka. Že by večer mohlo být maso ? Jenže žádný sob nebyl nablízku. Zato moje tělo se potkalo s asfaltem. Přezka na přední brašně mi zabrzdila přední kolo a letěl jsem. Nucenou zastávku jsem hned využil k posílení žaludku a menší hygieně. Dál jedu odbočkou na Kaali, kde se nachází skupina devíti meteoritických kráterů s největším 110 m v průměru a 16 m hlubokým. Pokračuji do Kuressaare. Je to lázeňské město s biskupským hradem ze 13. století a krásnou architekturou starých dřevěnic se slaměnými střechami. Večerních 19 hodin mě žene ještě dál, než si mě někdo vezme domů. Ale byl to šnek, který mě donutil zastavit. Tak pojď na kolo, pojedeme spolu. Zdáli na mě mával můj domov - autobusová zastávka. Opět jako včera, ale s dobrým zázemím, co moje tělo potřebuje. Dobrou noc.
Dobré ránko, přeji kolu. Rozhoduji se navštívit maják Sõrve na nejjižnějším bodě Saaremaa s 248 schody. Co bych pro fyzičku neudělal. Výhled to byl parádní a s radostí jsem se nechal zvěčnit s vlaječkou. Na Muhu a Saaremaa jse se moc těšil, už proto, že jsem tušil samou krásnou přírodu s památkami. To vše mě zahřálo na srdci a vynahradilo mi zklamání na litevskou kose. Haha, kdepak se tu na rovině bere sklon 9%? Uf, to byla rychlost na 200 m. Poprvé mě vítá značka, kde končí asfalt a začíná šotolina, což mě hodně překvapilo. Ha. Nejenom včerejší šnek, teď mi překazil jízdu had! Má dost zkřivenou hubu. Aha, on je přejetý, chudák. Návštěva úkazu Panga Pank. Jde o skalní útes 2,5 km dlouhý a 21 m vysoký, do kterého se opírají sluneční paprsky a odráží nádherné barvy. Zásoby v brašnách jsou připravené, tak už pokukuji po rozbití stanu. Dokonce to vypadá, že budu spát u moře a dokonce pod dřevěným přístřeškem. Ale kvůli komárům ve stanu. Na místě bivakují mladí lidé. Příházejí za mnou a oni jsou to Češi. Prý mají namířeno do Tallinu. Ale né, však já taky. Bylo to moc příjemné setkání a povídání. Ale už je čas jít na kutě. Ještě se poprat a vyhnat kurvy komáry a spát. Dobrou noc.
Z Estonska Zdeněk Mračko

DISKUSE

8.7.2024 19:22 Kolbaba

Zapsal jsem body za Lesnou i Roudnici. Časovka družstev bodována podle klíče UAC za dosažený čas. Prosím, zkontrolujte si to a ...

1.7.2024 20:57 Kolbaba

Body pro Víťu za statečný singlespeed na Beskydu. Prosím, hlaste mi, když něco pojedete, na dovolené nevisím furt na interneru. Dík. ...

17.6.2024 12:40 Kolbaba

Body pro Víťu a Máryse za Krakonoše.
Krásná práce, himlhergotdonnerwetterkrucalselement. ...

31.5.2024 7:30 Kolbaba

Body za Doksy. Dobrá práce... ...

1.5.2024 22:11 Vítek

Ahoj. Pár lidí se mě ptalo na Klínovec, tak posílám hlasovačku: