FORHONT

Kladno Sletiště
30. září 2019 ZPRAVODAJ ÚV CFC Kladno Číslo 122

Byly to dobré Klikáče

Křivoklátské babí léto s pěknou kladenskou účastí

Babí léto na Křivoklátsku Když jsme byli na jaře kvůli rozsáhlému rytí na silnicích vyhnáni nejprve z okresu Kladno a následně i ze Zbečna, měli jsme strach, zda vůbec letos dokážeme Klikáče uspořádat. Ale nakonec všechno dobře dopadlo. Na Rakovnicku jsme nalezli klid a vstřícnost úřadů a nová trať, částečně kopírující prapůvodní Klikáče z 90. let, se nám - a podle ohlasů i závodníkům - líbila. Také nové zázemí v příjemné lánské restauraci Na hřišti se ukázalo jako dobrá volba. Snad jen účastníků jsme čekali víc, protože tak krásné počasí jako letos míváme málokdy. Ale hlavní je, že se závod obešel bez nehod a jezdci se mohli v klidu věnovat cyklistice. A byly to zajímavé boje. V kategorii ABP1 se na čele postupně osamostatnila šestičlenná skupina, které ve finiši ukázal suverénním způsobem záda Michael Somr z Lawi Stars. Druhý dojel Jaroslav Hradecký v barvách SportRaces - Isaac Teamu a třetí Majklův týmový kolega Petr Mirovský. Našeho leadera Víťu Nováka vyřadil z boje o přední umístění pád. "Na startu byla menší konkurence než třeba v Posázaví." řekl naší redaktorce v cíli "Mít formu alespoň jako před 3 týdny a vyhýbat se pádům, dal by se uhrát slušný výsledek. Až do Městečka se jelo v klidu. Pak mi asi 8 lidí do kopce odjelo, ale ještě před křižovatkou jsem se docvakl. Stejně jako kupa lidí po mně. Až do Višňové se zas nic nedělo. V nájezdu do kopce tam někdo hodil vlnu a Majkl mě sundal. Nevím, jestli šlo reagovat, asi to chce jezdit víc vepředu. Než jsem se sebral a nahodil řetěz, bylo 40 vteřin pryč a na to, abych do kopce ztrátu zlikvidoval, jsem neměl." Škoda ... Další dva kladenští borci si o umístění zaspurtovali a finiš ke své velké radosti ovládl Martin Šurányi. "Den D pro CFC, domácí závod a účast účast pěti borců v zbrusu nových dresech. Tohle je pro mě rozloučení s prvním balíkem, od příštího roku už budu jezdit v druhém. Do závodu jsem vstupoval s jediným cílem: přejet Myší díru v pelotonu, pak si to užít a dojet. První cíl splněn, i když to byl boj. Dole pod kopcem jsem byl na čele balíku, pak se přeze mne kluci valili, projel Vítek, Márys, ohlédnu se a jsem skoro poslední. Lukáš Vejvar povzbuzuje, už jen kousek a jsem nahoře. Teď si vydechnout, svézt se do Městečka a zas nahoru. To už mi balík ujíždí definitivně a já zůstávám sám. Míjím povzbuzujícího rodinku a nahoře trochu zvolním, protože není kam spěchat. Ve Všetatech mě dojíždějí další odpadlíci, zařadím se a jedeme celkem v pohodě, na větru střídáme, ve skupince se prostě jede lépe. Ve stoupání na Bukovou se to trhá, předjíždí nás čelo druhého balíku a "nezávodník" Evžen. Na jednom úseku vidím v dálce dres CFC. Ha, Márys ! Dojíždím ho na začátku sjezdu do Městečka a kopec jedeme společně. Začínám toho mít dost, ale kilometr před cílem jsme stále bok po boku s tím, že si to dáme. Poslední hupík, zkusím nástup a podařilo se, Máryse jsem utrhnul ! Tak tohle už bylo už nad plán." S potěšením jsme kvitovali přítomnost Vaška Nováka, který jinak závodí sporadicky. I když nakonec v těžkých kopcích přesile nabušených soupeřů podlehl, nasbíral cenné závodní zkušenosti, které může v budoucnu prodat. Také závod druhé divize se rozhodoval až v dojezdu. Osmičlennou vedoucí skupinu přiovedl do cíle Pavel Petr z CK Loko Pardubice před Martinem Slaníkem z teamu Lapierre a Sparťanem Miroslavem Horváthem. Barvy CFC hájil osamocený Luboš Černý, který vybojoval solidní umístění v polovině závodního pole. 33. ročník máme tedy zdárně za sebou a přestože se tentokrát našim borcům nepodařilo vyšperkovat pěknou účast nějakým tím cenným kovem, o závodě můžeme říci jedno jediné: byly to dobré Klikáče.

Dědek železný a zlatý

Vítkovi se v Posázaví zadařilo
Vítkův spurt Pokud si myslíte, že Posázaví je synonymem pro náš ondřejovský závod, mýlíte se. Čerčanský Železný dědek je podnik s více než třicetiletou tradicí a jeho trať vede letnímu sídlu webdivize CFC v Ostředku o poznání blíže. To platí dvojnásob o letošním 34. ročníku, vedeném přes Petroupim a Kácovu Lhotu, a tak není divu, že se náš pan ředitel Posázaví Vítek Novák opět zajel podívat, zač je v Teplýšovicích perník. A vedlo se mu o poznání lépe než doma.
"Dědek byl letos stažený na krátký, technický a hodně kopcovitý okruh. S tak nízkým očekáváním jsem už dlouho na žádný závod nejel. Poslední výsledky nevalné, navíc jsem byl v týdnu trochu nachcípaný a nic moc nenajezdil. Po ostrém startu šlo přede mne tak 40 lidí a už jsem začal přemýšlet, kdy to zabalím. Naštěstí jsem se ale dolepil do zhruba dvacetičlenné skupinky, která se zformovala za odjetou desítkou vepředu. Postupem času se mi jelo líp a líp i přes to, že to kvůli dvěma pádům u nás ve skupině bylo dost o nervy. Od třetího okruhu už jsem i něco potáhnul. V šestém jsem to poprvé zkusil v kopci a šlo to, tak jsem se do toho v následujícím kole pořádně opřel. Bohužel se mnou nezůstali 1 - 2 lidi, jak jsem chtěl, ale nejdřív nikdo a když jsem chvilku počkal, tak 7. Další kolo jsem hodně tahal, aby se zbytek skupiny nedolepil, a to mi v pak posledním kopci chybělo. Odskočila dvojička a nás šlo do spurtu 6. Tam jsem dopadl třetí. Z původní skupinky jsme půlku sjeli, ale ti co na to měli až do konce, nám dali hroznou nálož, přes 10 minut. Přesto po dlouhé době celkem spokojenost."
Vítek to ze skromnosti neuvedl, ale jeho "celkem spokojenost" znamená zlato v klasifikaci UAC ! Dodejme ještě, že v absolutním pořadí zvítězil Michal Kollert ze všeříkajícího týmu Here To Win a že náš druhý zástupce Luboš Černý dojel ve 130 členném balíku 78. Dobrá práce.

Z Račic do schodů

Márty cyklistou, trenérem i běžcem
Běh do schodů Zatímco náš pořadatelský tým žil v týdnu před Klikovými vrchy naplno přípravou závodu, ostatní členové CFC také nezaháleli. Martin Šurányi nejenže osamocen hájil naše barvy na račické časovce, ale o týden později obstaral start juniorky na běžeckém podniku, kde se sám úspěšně poměřil s naší běžeckou špičkou a ještě o tom všem stihnul napsat reportáž:
V průběhu týdne před časovkou jsem zjistil, že mě čeká sólojízda za CFC, protože Vítek i Luboš dovolenkují. Skvělou zprávou bylo, že pojedu v novém - v pátek odpoledne jsem si vyzvedl u Michala dresy. Při zkoušení mě nové oblečení naprosto nadchlo, vše perfektně sedělo a materiál … no úplné pohlazení. Sobotní časovka proběhla nad očekávání - příjemné počasí, super závod a ve finále zlepšení loňského času téměř o 30 vteřin, co víc si přát. Když k tomu přidám vyjížďku z Kladna tam i zpět, mám za sebou dobrý trénink.
Páteční odpoledne bylo další příležitostí pro mladé juniory Vojtu a Daníka si zazávodit. Spolek Podprůhon uspořádal Běh do schodů a kluci místo ajťáckého odpoledne u tabletů zvolili běžecké závody, čímž nám rodičům udělali velkou radost. Závody probíhaly v pohodové atmosféře. Po vyběhnutí schodů dostávaly děti kartičky a mohly plnit další úkoly, jako je lukostřelba, házení na cíl nebo třeba překážková dráha. Po jejich splnění na ně čekala malá odměna dle výběru. V průběhu odpoledne se objevil Vítek a Márys, samozřejmě ve sportovním a plně připraveni co nejrychleji vyběhnout schody. Prohodili jsme pár slov, trocha hecování a už jsem stál na startu. I přes handicap ve výbavě se mi podařil skvělý kousek: porazil jsem oba dva - Vítka i Máru. Sice těsně, ale výhra nad těmito borci se počítá."
Martin Šurányi, Račice a Podprůhon

Zdenda v Pobaltí

Světošlápkova cesta na sever - den 9 a 10

Rybníček Ráno odjíždím až v 10 hodin. Komu by se chtělo vstávat při kvalitním spánku ve spacáku na písku pod širým nebem a ještě na ostrově u přístavu. To se mi krásně poštěstilo. Marně hledám, kde mám koupit lístek na trajekt. Vysvětluji, že lístek nemám, až se nade mnou slitovali a pustili mě. Do 12 hodin mám jenom 30 km, taky díky opět šotolině v hlubokých lesích, kde bloudím a hledám správný směr. Ocitám se na samotě u hájenky a na volání "haló" přichází domorodec. Vůbec jsem mu nerozuměl, nakonec vzal klacík a do písku mi nakreslil plánek cesty, abych se vymotal. Bylo to moc zajímavé a poučné. Hlavně jak to pomohlo. A po 13 km se konečně ukázala asfaltka, která mě po 60 km dovedla na hranici dalšího pobaltského státu. Lotyšsko mě uvítalo tím, že na hranici kromě jedné cedule a výstavby nové silnice nic nebylo. Taky mají co dohánět, když tam nikde nebyl asfalt, jenom šotolina. Proto jsem si říkal už v Litvě, proč ty auta jsou vzadu tak zaprasený. Dnes mám co dohánět, tak se sklopenou hlavou pozoruju nohy, jak střídavě vykračují v pedálech a při tom se dívám na rámovou kapsu, kde mám fotku nahotinky a vzpomínám na skutečnou. Vítr se změnil v nepřítele, stále proti mě. Škoda, že se nemůžu bránit. Ale je to jenom o hlavě, jak to říká kámoš Bergr Pepa z Pecky. Přijíždím do města Liepāja, kde jsem moc toužil hodit koupel, ale díky ztrátě času jsem musel frčet dál. Škoda, už mi očista schází. Vytrvale šlapu do pedálů a končím v Gūžasu, kde nakupuji zásoby a hledám místo na večeři a spaní. Díky prohibici mám jenom poloteplý pivko, kterým zapíjím jídlo a smutně pozoruju rybníček. Škoda že není čistej, ale co, já taky ne. Dobrou noc.
Ráno jsem opět opuchlej jak nacucanej komár. Odjíždím v 9 hodin. Nějak se mi u rybníčka s krásným zákoutím (viz foto) zalíbilo. Je zataženo a chladno. Rychle zabalit a pryč. Ty si Zdendo myslíš, že když máš dovolenou, kak se můžeš flákat. To můžu, ale až na vrátnici, kde tyhle články píšu. Po ranních 20 km opět vidím moře. Škoda, že jsem to včera netušil, mohl jsem mít očistu za sebou. Takhle ji mám, před sebou. I když bylo špatný počasí, honem šup do moře a pak rychle dál, čekají další kilometry. Zase prašná cesta. Rychle odbočuji do protisměru, kde je asfalt. Moc mě rozesmály dopravní značky, které byly přibité ke křivým dřevěný kůlům. Snídaně po 50 km přišla záhy. Na paloučku s kvalitním sezením rozbalují jídlo a vaření čaje. Když už bylo krásně prostřeno, začalo lehce krápat. Ale takový déšť, který vám z nebes padá na chleba, a ten pak mokrý klouže do krku, je prostě luxus. Po dalších kilometrech mě začínají asi kvůli chladu brnět ruce a přidává se bolest krční páteře, a tak jsem musel mít pravačku často svěšenou. Přijíždím do města. Kuldīga to vše vynahradila, během tří hodin jsem navštívil infocentrum a střihl si foto se sedící sochou. Projíždím historické centrum se souborem dřevěných domů a navštěvuji 249 m dlouhou peřej na řece Venta, kde je i nízký vodopád, který je na svou výšku nejširší v Evropě. To vše pozoruji z nejdelšího cihlového mostu v Evropě, ktetrý se podobá starému římskému mostu přes řeku Moselu v Trevíru. Pak odjíždím do 55 km vzdáleného Ventspilsu, když tu vídím, že po cestě hodně pršelo. Projíždím louže, ať z toho kolo taky něco má a v duchu si říkám, abych nepřivolal déšť. No jasně že začalo a v tom chladu je to dost nepříjemný. Těch 55 km bylo fuj. Konečně Ventspils. Kvůli dešti jsem zaparkoval na autobusouvé zastávce. Hlavně že je zastřešená, což je zázrak a vypadá to, že končím. Lavička taky poslouží. To teda bude rozlámaná noc. Z Lotyšska Zdeněk Mračko

DISKUSE

8.7.2024 19:22 Kolbaba

Zapsal jsem body za Lesnou i Roudnici. Časovka družstev bodována podle klíče UAC za dosažený čas. Prosím, zkontrolujte si to a ...

1.7.2024 20:57 Kolbaba

Body pro Víťu za statečný singlespeed na Beskydu. Prosím, hlaste mi, když něco pojedete, na dovolené nevisím furt na interneru. Dík. ...

17.6.2024 12:40 Kolbaba

Body pro Víťu a Máryse za Krakonoše.
Krásná práce, himlhergotdonnerwetterkrucalselement. ...

31.5.2024 7:30 Kolbaba

Body za Doksy. Dobrá práce... ...

1.5.2024 22:11 Vítek

Ahoj. Pár lidí se mě ptalo na Klínovec, tak posílám hlasovačku: