1. července 2018
ZPRAVODAJ ÚV CFC Kladno
Číslo 113
2 x 23 v Krkonoších
5. Krakonošův cyklomaraton očima našeho zpravodaje
Údaj v nadpisu neznamená cyklistický převod. Navíc Krakonošův cyklomaraton byste s 23 zuby objeli jen těžko a určitě ne
delší trať s extrémním výjezdem na Pražskou boudu.
Označuje počet a umístění zástupců CFC Kladno v závodě. Ale dejme raději slovo našemu zpravodaji přímo z trati:
"Oproti minulým letům byl spojený start krátké a dlouhé trasy. Z mého pohledu rozhodně ne šťastná varianta, i když chápu, že je to organizačně snazší. Štěstí ale pořadatelům přálo a k žádným větším karambolům nedošlo. Výrazně tomu napomohla i perfektně zajištěná trať. I kvůli absenci větších kopců na prvních 55 kilometrech dorazil až pod Pomezní boudy početný balík pohromadě. Už v půlce stoupání mi přestalo tempo chutnat a začal jsem nepříjemně rychle ztrácet. Naštěstí jsem se sebral a na horizontu se dolepil do silné skupiny s Líbou Janouškem. V nejprudší části stoupání na Pražskou boudu jsem vyškubnul tretru a musel kus běžet, než mě ochotný divák roztlačil. To mě stálo cenné vteřiny na čelo skupiny, které jsem pak ani přes velkou snahu v technickém sjezdu nedohnal. Celkově jsem si Pražskou dost protrpěl i v těch chvílích, kdy jsem zrovna jel. Svůj kašpárkový převod 34-28 jsem si nenamontoval, takže jsem chvílemi celkem dost šněroval. Další dva kopce byly pro jezdce mé váhové kategorie mnohem příznivější. Zformovali jsme se do solidní skupiny, drželi i po rovinách potřebné tempo a před Jánskými lázněmi jsme měli Líbovu partu na dohled. Bohužel nás zpozorovali a přidali a v naší skupině jsme začali doplácet na slabší sjezdy některých borců a to, že ne každý se s blížícím cílem chtěl úplně zrušit. Mně ale přišlo hloupé šetřit se do dojezdu o 21. místo, proto jsem tahal co to šlo a na finiš už pak nebylo moc kde brát. 23. místo není žádný důvod k oslavám, ale pocit z druhé půlky závodu jsem si odnesl pěkný. Mára na krátké dojel take 23., takže jsme se alespoň pěkně sladili. Celkově vyhrál Jonáš Vojtěch z Lawi Stars, který využil dlouhého sóla týmového parťáka Filipa Endlera a sil, které ušetřil v momentech, kdy ho na rozdíl od ostatních nemusel sjíždět. Připsal si tak mimo jiné velmi cenný skalp německého fantoma Petzolda, který si nakonec odnesl 3. místo. Za všimnutí určitě stojí i výsledky krátké trasy, kterou vyhrál temprve patnáctiletý Pavel Bittner (na Pomezkách minutu přede mnou) a 12. skončila polská olympijská vítězka Maja Wloszczowska (na Pomezkách necelou minutu za mnou)."
S pozdravem Vít Novák
Lesná tropická deštná
Horko bahňákům nesvědčí
Horský závod Litvínov - Lesná patří už léta k nejtežším a nejkrásnějším podnikům v kalendáři UAC. Pořadatelé ze Sportovnímo klubu policie Most jej letos pojali i jako přebor Policie ČR a opět dokonale manažersky zvládli. Jediné, co nedokázali ovlivnit, bylo počasí, oscilující mezi tropickým horkem v úvodu a přívalovými srážkami na konci.
V závodě samotném zvítězil po úniku Ladislav Fabišovský (SWEEP Ultimate Sport) před týmovým kolegou Ondřejem Pávkem a nejrychlejším z UAC Tomášem Kotrlíkem (Lawi stars). Z početného balíku policistů byl na místě činu nejrychleji domácí Michal Greguš. Z našich byl nejlepší Víťa Novák na 15. místě.
"Bylo hodně horko. Hned v půlce Dlouhé Louky jsem se dost zadřel. Nahoře jsem se se štěstím dolepil do solidní skupiny, ale pořád jsem se nemohl úplně sebrat. V půlce Křižatek jsem dost rupnul, ale k jejich konci jsem se nějak zázrakem rozjel. Cíl byl už lepší, ale stejně nesrovnatelný s předloňskem." Dodejme, že i nesrovnatelný cíl stačil na bronz v kategorii A.
Náš druhý zástupce Martin Šurányi neřekl nic, ale v cíli vypadal spokojeně. Pan redator Kolbaba je bahňák a potvrdil to i tentokrát.
"Na Dlouhé Louce jsem se uvařil, zůstal sám a bylo to na ručník. Pak se na to asi Pámbu nemohl dívat a na Křižatkách mi seslal déšť.
To už jsem už jel s jedním člověkem, co dole nabíral vodu. Osprchoval jsem se, ochladil a v posledním kopci jsme sjeli ještě jednoho policajta z Mostu a nakonec si i zazávodili." Tak vidíte, nakonec bylo v Krušných docela dobře.
Velká cesta Švýcarskem
Nový epochální výlet pan Mračka, závěr reportáže
Jak včera bylo dobře, tak ráno bylo zle. Pršelo a ještě zima, což je ta nejhorší kombinace. Mozek jsem musel přepnout z včerejšího dne na dnešní horor. Vše odnést pod přístřešek byla v tom mokru nutnost. A balit a převlíct se do deště. Hlavně rychle vypadnout, než začnou chodit do práce. Čeká mě poslední průsmyk a uplakané počasí to neulehčuje. Naštěstí Svatý Mořic za průsmykem znamená už rovinu podél řeky Inn. Nasedám a roztáčím kolo v dešti. Po 20 km už mě to v té zimě nebaví a brzo se taky hlásí hlad. Přístřešek u zastávky přišel vhod. Zima se mnou klepe jak sviňa třepotavá. Tak mě snad zachrání telefonní budka. Udělal jsem dobře. Vytáhl jsem vařič, že mě zahřeje čaj, což se povedlo, protože jsem navíc kvůli páře v budce ani neviděl ven.
Při stoupání jsem na nic nemyslel, jenom čuměl na přední kolo, jak rozráží proud vody. Naštěstí se mraky začaly trhat. Vrchol Julier Pass leží ve výšce 2284 m.n.m. Po odpočinku a převlečení do suchého rychle dolů. Konečně Svatý Mořic. Přestalo pršet a dokonce se oteplilo. Navštěuji jezero, na kterém, když zamrzne, se konají závody na koních. Samotné město je je moc krásné, ale já už myslím na přechod s Rakouskem. Před řekou, na kterou jsme narazil 5 km za městem, jsem zastavil a s pokorou se před ní uklonil, pozdravil a omluvil se, že jsem ji na dlouhou dobu opustil a poděkoval, že mě doprovodí do Pasova. Pak rychle dál, dokud ještě něco našlapu. Čeká mě poslední noc ve Švýcarsku. Po večeři a hledání spaní potmě mám dnes sakra štěstí, že nemusím rozbalovat stan. Mimo město nalézám přístřešek se slámou. To se dnes vyspím jako v peřince. Dobrou noc.
Ráno jsem ještě kvůli hygieně navštívil benzinku a pak odjezd směr Rakousko. Na přechodu Helena, která na mě už netrpělivě čekala,
jsem zastavil. Stejně jako když jsem opouštěl Ukrajinu, kde jsem slíbil, že se vrátím, musím Švýcarsku říct, že už nikdy nepřijedu.
Říkám si, že už asi nic zajímavého neuvidím. Jak si šlapu Tyrolskem, tak mě do očí praští česká vlajka. A on to Čech, co tam bydlí. Byla to Jáchymovská pivnice. Pozvání na pivo jsem neodmítnul. Pokec byl příjemný. Do Pasova jsem přijel za těžké tmy a spaní bylo těžké najít.
Ráno jsem nechápal, jak jsem stan s kolem do toho křoviska nacpal. 5 km před přechodem na Šumavu se u mě zastavil Něměc a ptal se, kam jedu. Když jsem mu ukazoval mapku, tak pochvalně pokýval hlavou a zmizel. Za 5 minut přišel s jídlem, že mám určitě hlad. Ale já už nic nechci, už jsem skoro doma. Párky jsem radši vyhodil, když byly prošlé. Přechod na Šumavu byl příšerný, ta děravá silnice, to je ve srovnání s ostatními státy velká ostuda. Ale na plzeňské jsem se opravdu těšil. Ty dva kousky tam teda zahučely. Dojíždím do Kaplice k tchánovi a vlastně už jsem doma. Hygiena, kvalitní jídlo a spánek mi udělaly moc dobře. Dva dny odpočinku, ráno odjezd a po 218 km jsem večer konečně doma. Závěr: Švýcarsko je krásná zem, ale těžká.
Zdeněk Mračko, zase doma
Doksy mezi dědky
Když se nezadaří chytit vlak
Ikona amatérské cyklistiky, klasika Praha - Doksy je zvláštní tím, že se jezdí ve všední den odpoledne, a tak si pracující amatérský cyklista musí vzít dovolenou, nebo se alespoň utrhnout dřív z práce, aby vše stihnul. Ne vždy se ale zadaří, jak může potvrdit náš jediný zástupce na letošním 36. ročníku Víťa Novák. Ten to sice s časovou rezervou nikdy nepřehání, jak dokumentuje třeba ročník 2015, kdy jel také na poslední chvíli a málem zmeškal start, ale zatímco tehdy ještě stihnul naskočit do pelotonu a dojet si pro
bednu v polední chvíli, letos mu doslova a do písmene ujel vlak. Nezbylo než odstrartovat s balíkem druhé divize a i to s jazykem na vestě, bez rozcvičení, bez chleba a bez vody.
"Co na to říct." řekl v cíli naší redaktorce
"Jsem kretén, mám jezdit brzo. A taky ne přes sever Prahy. Závod odjetý s dědkama. Bylo hrozné horko a došla mi voda, takže nakonec už jsem nestíhal ani je."
To jen tak na vysvětlenou konečného 25. místa ve věkově příslušném balíku a 15. pozice
mezi dědky pro ty, co se ptali, co se stalo, jestli náš jezdec spadl nebo píchnul. Nespadl, nepíchnul, jenom prostě nestíhal. Jediným pozitivem tak zůstává tréninkový efekt, protože i s cestou zpět na kole Víťa nasbíral
142,5 ne právě rovinatých kilometrů. A to nepočítáme automobilovou
erzetu a bežecký sprint na start.