FORHONT

Kladno Sletiště
17. července 2015 ZPRAVODAJ ÚV CFC Kladno Číslo 89

Zlato !!!

Zlato Ano, je to tak. Můžeme se radovat a jásat jako pan Cornel. Po dvou letech jsme se znovu dočkali absolutního vítězství v závodě. A nic na tom nemění Vítkova slova o dovednostní soutěži. Zlato je zlato. Urodilo se nám v závodě Kolem Kolče, který byl uspořádán formou eliminačních rozjížděk čtveřic jezdců. "Takový systém je běžný třeba ve fourcrossu" řekl nám ředitel závodu Pavel Zach "Tam se ovšem jezdí s kopce. My jsme si řekli, že to zkusíme na silnici a do kopce" Zcela nový formát závodu UAC nakonec nejlépe svědčil našemu leaderovi, který si v neděli přijel zazávodit po sobotním nuceném odstoupení z Rampušáka. "Potřeboval jsem si trochu spravit náladu a taky se porvat o pořadí sezóny v UAC. Nejprve jsme jeli 3 kopce vrchaře. Tam jsem se držel zpátky a z kvalifikace šel jako 8. V první rozjížďce jsem dostal Vojtu Rakovského, který kvalifikaci vyhrál. Myslel jsem, že zbylé dva sklepem a postoupíme, ale odvisel nám Erik Dohnálek. Spurta jsem vyhrál a dál šel překvapivě i Erik. Další dvě rozjížďky už jsem začal volněji a obě vyhrál. Včerejšek to nevyváží, ale jsem rád, že jsem jel."
My také, Vítku, a jezdi takhle častěji.

Bronz a brambory

Podvakráte dostali cyklisté středočeské ligy příležitost poměřit síly s pověstnými krušnohorskými kopci a podvakráte u toho nechyběli reprezentanti CFC Kladno. Bojovali statečně a se střídavými úspěchy. Nejezdi naší zkratkou, je tam příkrej sráz, to dobře ví každý příznivec trampské hudby, pořadatelé závodu Krušnohorské peklo však zřejmě poslouchají spíše hard and heavy. Nejenže prohnali peloton cyklistů obávanou jiřetínskou zkratkou hned třikrát po sobě, ale nestyděli se k tomu ještě shora připékat sluníčkem. Však také řadě závodníků přišlo vhod pravidlo o ukončení závodu po předjetí zaváděcím vozidlem a našli se i tací, kteří na ně v druhém kole schválně čekali. Z těch statečnějších byl podle očekávání nejrychlejší Vašek Nežerka, který znectil i týmového kolegu Petra Nováka. Náš Víťa dojel jedenáctý a v kategorii A obhájil loňskou bronzovou medaili. Márys skončil s nevelkou ztrátou 32. a i Kolbaba předjel několik lidí. "Mohlo jich být o jednoho více, ale ten člověk přede mnou šel v cílovém kopci pěšky rychleji, než jsem já jel."
Litvínov - Lesná. Název prozrazuje povahu závodu. Ten skutečně startuje dole v Litvínově a skutečně končí na hřebeni hor. Co nám ale zatajili je fakt, že v polovině sjíždí zpátky na začátek. Fyzicky i psychicky náročný podnik nejlépe zvládl Ladislav Fabišovský ze Sweep cycling, pěkné třetí místo obsadil paralympionik Jiří Ježek. Našeho Vítka vyřadil z boje o přední místa defekt, výborně však zaskočil Evžen Šmatlák, který dojel čtrnáctý a v kategorii C skončil těsně pod stupni vítězů. Luboš Černý obsadil 76. místo a Evženův bratr Martin dojel 99. Zisk 289 bodů vrátil CFC do boje o první pětku v soutěži družstev.

Na Šternberk shora

7. ročník Posázaví je za dveřmi
Český Šternberk Pokud si myslíte, že k hradu na nejvyšší skále přistupujeme výhradně zdola nahoru, letošní ročník závodu Kolem Posázaví vás vyvede z omylu. Český Šternberk navštívíme, ale tentokrát k němu budeme zvysoka klesat. Konkrétně sjezdem po silnici č 111 ze směru od Podvek. V tomto směru se otevírají nečekané pohledy. Máte se nač těšit. Také letos jsme připravili jeden velký okruh. Start bude podobně jako loni v Hraci pod kopcem, asi 6 kilometrů od prezentace. S tím je třeba počítat. Na trati je několik změn. Kvůli opravě mostu v Oplanech pojedeme objížďkou přes Konojedy a Nučice. Dále vynecháme krásnou, ale přeci jen hůře sjízdnou pasáž přes Ledečko a Čeřenice. Místo toho zařazujeme zbrusu nový kopec přes Ježovice a dále už zmíněný sjezd do Šternberka. Celkem na vás čeká 97 kilometrů a 1784 metrů převýšení. Abyste se mohli připravit, máme pro vás opět výpravnou prohlídku trati. Má 214 zastávek na 5 mapách. Tak studujte a hlavně přijeďte, trať za to stojí a hvězdárna už čeká. 7. ročník Kolem Posázaví startuje v Hradci v neděli 26.7. v 10.:30.

Plnoletý ...

Já vím, pane Rampušáku, že už Vám osmnáct bylo a Vy už rok můžete sledovat nepřístupné filmy a popíjet k tomu alkoholické nápoje, jenomže já jsem v roce 2000 chyběl a závod je tak pro mne plnoletý až letos. Dovolte tedy, abych se pokusil zodpovědět všech osmnáct maturitních otázek a zavzpomínat ...

1 (1997) ... jak jsem se ve stoupání na Adam pomstil Nekvindovi za Vary

2 (1998) ... jak jsem jel opravdu rychle a nikdo od nás z práce mi nestačil

3 (1999) ... jak jsem si nabalený a promoklý vysloužil ve spurtu synkovo 'Srabe !'

(2000) ... otázku vynechávám, poněvadž jsem tenkrát chyběl

4 (2001) ... jak jsem jel zase dlouhou a ...
dál to neumím

5 (2002) ... jak jsem na start přivedl třináctiletého syna Vítka, ať se ukáže, kdo je srab

6 (2003) ... a jak to Víťa o rok později objel na bajku skoro třicítkou

7 (2004) ... jak jsem potkal Šlapky

8 (2005) ... jak jsme s Igorem založili skupinu A a zdecimovali Šemíka s Jurou

9 (2006)... jak jsem vyhrál v tombole kolo.

(Ještě pořád jezdí.)

10 (2007)... jak jsem skoro nespal a pak proletěl krátkou jako vítr

11 (2008)... jak jsem nabral kila a plakal na Komářím vrchu

12 (2009)... jak jsem zase jednou nebyl poslední

13 (2010)... jak jsem dostal výprask od pána hor

14 (2011)... jak jsme se vydali do Polska

15 (2012)... a jak tam byl Víťa devátý na dlouhé

16 (2013)... jak jsme se vrátili zjistit, že Šerlich stále ještě stojí a mouchy stále ještě bzučí

17 (2014)... jak jste přidal svatou Trojici, což se Vám tedy povedlo

18 (2015)... jak jsem sám a v dešti málem dostal Fousáče s Igorem, aneb 'Naše slavné prohry' ...

A to je vše. Pokud jsem prospěl, přijedu za rok zas. A pokud ne, přijedu stejně. Nashledanou.
Váš Kolbaba

Náš člověk v Koločavě

Exkluzívní reportáž z putování po Ukrajině, část 5

Hraniční přechod do Rumunska 3. září. Ráno je mírné teplo, ale nějak se mi nechce vstávat, mám přece dovolenou. No nic, nelenošit a vstávat. Při balení mě opět ohrožují psi, ale naštěstí je to brzy přestává bavit. Dnes mám namířeno do Rumunska, na hraniční přechod je to asi 40 kilometrů. Jenže jsem ve městě Solotvyno nenašel odbočku a zajel jsem si víc jak 14 kilometrů. Že jsem se nezeptal dřív. Aspoň že teď už jedu tím správným směrem. Na hranici se se mnou dal do řeči ukrajinský voják se samopalem. Ani mě nepřekvapilo, že umí česky. Svět je malý, pracoval na Kladně. Zato Rumunům jsem nerozuměl ani slovo. Ukrajinci mi to museli překládat. Po chvíli dohadování mě pustili a já se ocitl poprvé v Rumunsku. První dojem - silnice. Po čtyřech dnech asfalt jako v Evropě. Akorát elektrické sloupy kolem cesty vypadají jako v Indii. Nakonec jsem si jeden sloup vyhlédl jako orientační bod z města zpátky na hranici. Město bylo čisté a krásné, a tak jsem v parku poobědval. Po cestě zpátky jsem potkal pět crossmotorkářů z Prahy. Když se dozvěděli, odkud a kam jedu, nechtěli věřit. Tak jsem se ještě pochlubil, že že můj rekord je 318 km s plnou bagáží, načež jeden z nich povídá, že to tedy prodá mašinu, protože by takovou dálku za jeden den nedal ani na motorce. Tak to vidíte. Při přechodu zpět na Ukrajinu jsem uprosil rumunské celníky o památeční razítko do pasu. Další Cesta z Mačivu byla zatím z Ukrajiny nejlepší, celé 2 kilometry slušné silnice, úspěch, ne ? Jak jsem se blížil k Ivanofrankivské oblasti, byla příroda čím dál krásnější. Všude v okolí zalesněné kopce a hory a já si jedu pěkně po rovině podél řeky Tisy. Jenom vesnice jsou chudší a chudší, až mám obavu, jestli bude hospoda. Pro jistotu jsem si koupil vodu. Pak jsem si vzpomněl na hlášku místních, že na Ukrajině je víc hospod než továren, a to mě uklidnilo. Směrovka ukazuje Jasiňa 17 km, to dneska dorazím, podle optání je to větší město. Hned po příjezdu si hledám spaní a nacházím spaní opuštěnou kolibu s dřevěným stolem a lavicí a řekou pět metrů odtud. Pro mne je to pětihvězdičkový hotel. Hospoda pěkná, obsluha špatná. Během čekání si zapisuji si dojmy z dnešního dne. Po zaplacení zjišťuji, že se mi zlomil stojánek na kole. No potěš. Ve městě zase postávaly všelijaké podezřelé gangy, tak raději mizím a ukrývám se ve stanu. Jistota je jistota. Zítra mě čeká Ivanofrankivská ovlast už směrem an Lvov, kam to mám asi 300 km a kde se budu otáčet směrem na jih podél polských hranic. Ale o tom až příště.
Z Ukrajiny Zdeněk Mračko

DISKUSE

8.7.2024 19:22 Kolbaba

Zapsal jsem body za Lesnou i Roudnici. Časovka družstev bodována podle klíče UAC za dosažený čas. Prosím, zkontrolujte si to a ...

1.7.2024 20:57 Kolbaba

Body pro Víťu za statečný singlespeed na Beskydu. Prosím, hlaste mi, když něco pojedete, na dovolené nevisím furt na interneru. Dík. ...

17.6.2024 12:40 Kolbaba

Body pro Víťu a Máryse za Krakonoše.
Krásná práce, himlhergotdonnerwetterkrucalselement. ...

31.5.2024 7:30 Kolbaba

Body za Doksy. Dobrá práce... ...

1.5.2024 22:11 Vítek

Ahoj. Pár lidí se mě ptalo na Klínovec, tak posílám hlasovačku: