11. července 2012
ZPRAVODAJ ÚV CFC Kladno
Číslo 60
Devítka pro Vítka
Po mnoha bojích, vítězstvích i nezdarech konečně výsledek.
Když před devíti lety tehdy čtrnáctiletý nováček teamu CFC Kladno objel krátkou trať Rampušáka na krosovém kole
v udivujícím tempu bezmála 30 km/h, mohl pán hor zaregistrovat zrod nové maratonské hvězdy. A skutečně, už o dva roky později dojel
Víťa na téže trati na 13. místě, pouhé 3 minuty za vítězem a ještě si stěžoval. Což ostatně dělá pokaždé, když nevyhraje.
"Malé cíle si dává jen slaboch" řekl v rozhovoru
"Kdybych si dal za cíl skončit 31., mohl bych už před třemi lety s cyklistikou seknout a teď hrát s ostatními povaleči golf." To ale není Vítkův styl. Když se časem dokázal prosadit do špice v závodech UAC i na krátkých maratonech, vrhl se po hlavě na dlouhé tratě a už v roce 2007 dojel v těžkém deštivém Králi Šumavy jedenáctý.
"To je slušný výsledek, ale na Králi nebývá tak silná konkurence a spoustu lidí navíc odradilo počasí. A ta ztráta na vítěze byla hodně velká." Jen to neshazuj, tehdy jsi ujel s Tomášem Vitáčkem a na Zhůří jsi šel do samostatného úniku.
"Jo, to byl pěkný moment, Vitas jel střední trať a když odbočil, mohl jsem se ukázat. Ale sto kilometrů před cílem to bylo spíš pro diváky. Blíž jsem byl předloni na Krušnotonovi, kdy jsem ještě na Komárce jel v pohodě v první skupině. Jenže přišla sériie defektů a byl konec." Letošní Rampušák je ale bezesporu nejlepší výsledek. Deváté místo s nevelkou ztrátou na vítěze.
"Jestli říkáte sedmi minutám v jediném kopci nevelká ztráta, tak dobře. Ale ne, jelo se dobře, žádná větší krize nebo hlaďák jako loni."
Však sis taky na Zlatém potoce postavil slečnu s občerstvením.
"Takže jsem tam prostě musel být ve špici, aby nebyla ostuda" (smích)
"Pití bylo potřeba vyřešit. Pokud jsi odkázaný na občerstvovačky, máš hrozný hendikep." Tam se asi nezastavuje.
"To teda ne" (zase smích)
"Většina lidí z čela má doprovodné auto nebo domluvené podavače na trati. Takže když zastavíš a nabíráš vodu, musíš si to pak docvaknout" Což stojí síly...
"Stojí. Navíc letos zrovna na prvním bufetu pár lidí nasadilo k úniku." To je docela unfair, ne ?
"Taky bych řekl, že Mirek Dušin by něco takového neudělal. Zvlášť když se do té doby jelo skoro krokem. Docela to bolelo, dostat se zpátky."
Ale podařilo se a hory jsi přejel bez problémů. Až zase ten Lázek.
"Ani to nebyla nějaká krize, cítil jsem se se docela dobře. Ale Petr Novák a spol za to prostě vzali a byli pryč. Asi tam ještě bude výkonnostní mezírka."
Mezírka, ale docela malá. Však ji v budoucnu ještě zacelíš.
Zdejcinský masakr
motorovou pilou
Jak se zdá, titul
"Nejtěžší závod UAC", kterým jsme si kdysi troufi označit náš podnik
Kolem Posázaví, má
svou váhu a potažmo přitažlivost. Jak jinak si totiž vysvětlit úpěnlivou snahu Vinohradských šlapek v čele s Pavlem
Diablem Zachem napěchovat na co nejmenší prostor závodu
Strade Zdejcina co nejvíce kopců, zatáček, děr a jiných atrakcí. Nu, předběhli nás ... O tom svědčí nejen bezmála dvoutisícové převýšení na 85 kilometrech, ale hlavně ohlasy účastníků, kteří mimo jiné navrhovali přejmenovat Křivoklátské peklo na
Nebe a závod samotný označili jako
masakr.
A ta motorová pila se nabízí při pohledu na profil. To je všechno pěkné, jenže když se podíváme na výsledek, nezbývá než parafrázovat dávný výrok o fotbale a Německu:
V UACu jezdí dvě stovky cyklistů, závodí se na rovině, do kopce, ve spurtu a v časovkách a vždycky vyhraje Nežerka. Venca si totiž možná nevšiml, v jakém terénu se pohybuje, možná nezná filmové horory, zkrátka se sebral, objel si závod sám a zbytku prořídlého závodního pole nadělil bezmála 6 minut. Prostě masakr.
A proč tedy ve druhé divizi stejně suverénně nevyhrál vyhlášený král kopců Miroslav Kakač ? Bůh ví. Možná proto, že někdy zkrátka všeho moc škodí.
I Zdejciny.
Červen: bedny a pády
Série červnových závodů konečně přinesla našim barvám rozšíření medailové sbírky.
Že bude v Jedomělicích pršet, to bylo skoro jisté a že déšť Víťovi svědčí, o tom víme. I tentokrát zajel dobře a nakonec zaspurtoval pro stříbro v Áčku. Škoda jen, že nedokázal zopakovat loňské zlato.
"No jo, ale loni Nežerka spadnul a letos ne." brání se
"takže to je vlastně totéž."
Je i není, faktem je, že i Venca našel v Jedomělicích přemožitele, ve spurtu ho udolal Václav Jelínek z BMC. Závod druhé divize vyhrál Petr Prokeš ze Sweepp Cycling.
Když se o týden později na Křivoklátě rozdělovaly mistrovské dresy, Nežerka už nezaváhal a s přehledem vyhrál.
Další tituly telegraficky: Ženy (mají přednost): Hana Doležalová (Sokol Králův Dvůr) , béčko Petr Novák (Alltraining), céčko Viessmann Jiří Sekera, déčko a celkový vítěz kdo jiný než Miroslav Kakač (Kern), éčko Igor Kubín (Markus), a junioři Ondřej Sedláček (A-Hanstav). Náš Víťa sice na triko nedosáhl, ale bronz v Áčku potěšil a potvtrdil stupající formu.
Ale ne na všechny závodníky se v červnu usmívalo štěstí. Ti šťastnější jednoduše prohráli, ti méně šťastní se stali na stránkách UAC hvězdami rubriky
Nebezpečný pád. Ten první postihl v Jedomělicích jezdce JAL p. Hanouska, kterého nakonec odnesl vrtulník, ale podezření na poranění páteře se naštěstí nepotvrdilo. Hůře dopadl na Křivoklátě frontman skupiny
Bluesberry Petar Introvič, který se po kolizi s autem stal dalším pasažérem záchanářské helikoptéry a s vážným zraněním rudníku se zabydlel na ARO v Motole. Ale nebojte se, konec dobrý, všechno dobré. Podle posledních zpráv byl už Petar odpojen od přístrojů a probuzen z umělého spánku. A protože nás nic lepšího nenapadá, popřejeme mu stylově:
"Dobrejtro, blues."
Na každý pád Pepanovy Vary
Vlastnoruční reportáž málem Top10 závodníka CFC
To že budu moci jet KV-U jsem se dozvěděl dva dny před závodem. Rrychle jsem se přihlásil, ale vyvstal problém s dopravou do Karlových Varů.
Naštěstí jsem v pátek večer seděl v hospodě s ředitelem Unhošťského muzea a ukázalo se, že muzeum dělá závodu zázemí a že mi zajistí odvoz.
Pivo střídalo pivo a upekla se sázka. Vsadil jsem se, že budu v závodě do 10. místa. On říkal že nebudu, že tam jezdí borci, co to dají pod 2:30,
ale formu jsem měl dobrou a očekávání velké, tak jsem si to chtěl prostě okořenit. Byl jsem strašně nervózní, nemohl jsem vůbec spát a ráno jsem nemohl ani pořádně jíst. V autobuse jsem se nakonec trochu vyklidnil a na startu už to bylo dobré.
Hodně mi pomohly rady od Kolbaby.
(redakčně zvýrazněno) Vzorně jsem se připravil, rozjel a před 10. hodinou stál na karlovarské silnici spolu asi s devadesátkou cyklistů odhodlán ujet 100 km a pěkně si zazávodit. Kdo byl v té devadesátce. Z našich známých z UACu především Radek Procházka, Míra Thuma, 4 lidi z Markusu, několik borců z Alltrainingu a hlavně Vitas. Přiznám se, že jsem doufal v lepší umístění než jen do desítky. Cíl byl jasný. Uviset první skupinu tak dlouho, co to půjde, hlídat Vitase a Radka a třeba se pokusit dostat i do spurtu, nebo zkusit skočit do nějakého úniku. Začalo se zostra, ale první kopec na pátém kilometru jsem vyjel v popředí balíku. Byl to první závod, kde jsem byl opravdu jeho poměrně viditelnou součástí. Nelíbilo se mi, že se o špic dělí malý počet lidí, zejména Vitas a já. Ostatním se dopředu nechtělo. Párkrát to zkusil Markus a opět jsem to byl já, kdo jejich nástupy chytal. V největším sjezdu se nám s Frantou Kozlem podařilo poprvé peloton trochu natáhnout. Já jsem teda ujel hlavně proto, abych se nepřimotal do nějakého pádu. Chvíli před Petrohradem jsem zkusil nastoupit s jedním borcem z Alltrainingu, ale vítr nám to ztěžoval a peloton nás po chvíli pohltil. Možná to byla rozhodující chyba, protože po pěti kilometrech přišel za Petrohradem nejtěžší kopec na trati. Tam za to vzal Radek Procházka a Vitas hned za ním. Pokusil jsem se je viset a jeli jsme kus ve třech, ale pak jsem začal ztrácet a vystoupil jsem si. Neměl jsem sílu. Ujelo sedm lidí a my utvořili asi v 10 lidech druhou skupinku. Na vrcholu mělo čelo náskok asi 40 metrů. Zkusili jsme to tedy poctivým střídáním, ale sjet se nám je nepodařilo, i když jsme je asi 10 km viděli před sebou.
V klidu jsme tedy střídali a přejeli všechny brdky i obávaný Krušovičák. Dle informací jsme měli ve Strašecí ztrátu asi 3 minuty. Ještě jsme to zkusili, ale už jsme je ani neviděli, tak jsme se spíš asi už podvědomě šětřili na závěr. Ten se pro mne přiblížil rychleji, než jsem čekal.
Na rovině za Tuchlovicemi šel jeden kluk ze sedla a hodil vlnu, nacouval do mne a já to neustál. Skácel jsem se a přeze mne další tři lidi.
Všichni v pořádku? Asi ano, naskákali na kola a odjeli. Já byl odřenej, ale nezlomenej. Klepaly se mi ruce, jeden kluk z doprovodného auta mi pomohl nasadit řetěz, ale kolo nejelo. Co to? Pak jsem na to přišel. Obrovská osmička na zadním kole. Jet se s tím nedalo. Naložili mě do auta a dovezli do cíle. Teda před cíl. Cíl jsem prošel kulhající, krvácející, kolo vedoucí a stejně mi pár lidí zatleskalo. Závod mě nadchl. Svoji krajinou a trasou. Tím, že se nejede po okruhu. Tempem, ujel jsem 85 km průměrem 38 km/h. Organizací a zabezpečením. Policejní, motorkový, a automobilový doprovod. Paráda. A hlavně jsem si ukázal, že na to mám a že jdu správným směrem. Sázím další sud piva, že příště ten závod dojedu.
Josef Vermach v.r.