FORHONT

CFC KLADNO - KRÁTKÉ ZPRÁVY

Zdenda v Pobaltí pokračuje

14.10.2020 20:48

Tallinn Načekali jsme se od posledního Zpravodaje. A také jsme měli přes léto jiné starosti. Ale sezóna je za námi a teď za dlouhých podzimních večerů bude zase čas na čtení. Proto je dobře, že se Zdenóšek pochlapil a dopsal další dva dny své pobaltské reportáže. Tak se pěkně posaďte a uvařte si kávu, Světošlápkova cesta na sever - den 17 a 18:
Ráno jsem si přivstal na šestou. Důvod byl Tallinn. Na trajekt mi scházelo po náplavovém pobřeží asi 20 km, na kterých mě čekaly nové zážitky v podobě místní party na silničkách. Při rychlosti 35 km/h mě tak vyhecovali, že jsem je začal předjíždět. U trajektu jsem dostal pochvalu, hlavně po odpovědi "Praha". Hurá, ale proč jsem byl právě proto za borce, dosud nechápu. Ale jak vidíte, CFC Kladno podává výkony i v Pobaltí. Jo !!!. Vzpomněl jsem si na mládí. Naloďuji se na trajekt a k mému překvapení je to ten, kde jsem seděl u kapitána v kajutě. Po vylodění mě bolí bříško. Chudé a vychrtlé. Co že tak brzo ? Jak jinak, zachránila mě benzínka. Po snídani mě navštívila beruška. Usídlila se na na kole. Bál jsem se, že mi s ním ujede, ale zůstala a udržela se celých 30 km. Poděkoval jsem za společnost, díky za každou ženu. Škoda, že nevydržela přes noc. Ukazatel ukazuje Tallinn 112 km, když mě kolo navedlo na dálnici. Mozek přemítá, co teď. Vzpomínám na Ukrajinu a na Litvu. Po prvních kilometrech mě ujistily přechody, povozy a trhovci, že jsem na správné cestě. Už delší čas mám chuť na melouna. Tak mě dostala, že jsem si ustlal. A taky je čas na zasloužený odpočinek. S večerním "hurá" se vztyčenou hlavou a tělem přijíždím do Tallinnu. (viz foto) Hlavní město (dříve též Revel) je poprvé doloženo v roce 1536, leží 63,6 metrů nad mořem a v roce 1997 bylo zapsáno na listinu světového dědictví Unesco. Čas 21:13 pro mě dnes znamená konec a hned si hledám místo k rozbití stanu a těším se na zítra, že blíže poznám vnitřní střeva Tallinnu. Dobrou noc.
Vstání do deště nebylo příjemné. Nu což, házím šipku zpátky do spacáku. Spánek přerušil déšť, který přestal klepat na stan. Vztyk, zabalit a valit za dalším dobrodružstvím. Sice mě doprovázejí těžká černá mračna, ale co, však já su Mračko. Dnešní etapu začínám u cedule Tallinn, kde jsem včera skončil. Ale že to do starého města bude 35 km, tak to mě omývali. K tomu se přidalo 5 pruhů. To je asi v Estonsku normální a potom si vyber. Uklidnil jsem se až ve městě z 13.- 17. století s hradním vrchem (Toompea - estonsky Chrámová hlava). Ve městě je dosud fungující Radniční lékárna z r. 1415. Prohlídka města trvala 4 hodiny a znamenala konec i začátek. Původní plány zněly za hlasitých zvonků trajektem do Finska (zamítnuto). Návštěva města Kunda z r. 1241, směr na Rusko. (zamítnuto). Nic jiného mi nezbývalo, než otočit sebe i kolo. Ani se o tom nechce psát, jsem moc smutný, že jedu zpátky do ČR. Ale otočil jsem špatně. Bloudění mi přineslo zážitek v podobě letiště a obrovského přístavu, odkud míří lodě do Ruska a tří severských států. Zážitek to byl báječný. Po pár kilometrech jsem našel svůj směr, ale už zase v dešti. Nezbývá mi nic jiného, než tradičně zalehnout na řídítka a pozorovat přední kolo, jak rozráží potoky vody, valící se po asfaltu. Ve zpětném zrcátku sleduji, jak se mi Tallinn za zády vzdaluje. Co ten autobusák po mě chce ? Při jízdě má otevřené dveře a zve mě dovnitř. Odmítám a rukou mu mávám, ať jede. V dáli je zastávka, on zastavuje a zase mě zve. Nepochopil a zároveň mě rozesmál. Ještě chvíli jede pomalu přede mnou a pak konečně šlápne na plyn. Já po 15 km šlápnu na brzdu celej prolitej, schovávám na zastávku a končím. Ani stan nemusím rozdělávat, mám tu krásné zázemí. Dobrou noc.

CFC Kladno vystrčilo v závěru sezóny drápy

7.10.2020 11:07

Márty a Jeff na čele vedoucí skupiny Neměli to letos vůbec lehké, naši fanoušci. Po nadějných výsledcích v přípravě přišel na jaře koronavirus a bylo po závodění. Když už se zdálo, že se sezóna rozjíždí, vyřadil našeho leadera bezohledný řidič. A když se vše začalo v dobré obracet a vypadalo to, že vrchol sezóny objedeme ve třech, zranil se nám Luboš Černý. Ale konec dobrý, všechno dobré. Martin Šurányi dokázal, že se v druhém balíku zabydlel a stal se naší spolehlivou oporou. A nejen to. V posledním - shodou okolností mistrovském - závodě doslova zazářil. Nejenže dokázal objet celý závod s vedoucí skupinou, ale ve společnosti špičky UAC se nijak neostýchal, aktivně pracoval na čele a v posledním kole šel dokonce do úniku. "Na rovince před poslední zatáčkou vystartoval Jeff Rendl. Řekl jsem si: teď a nebo nikdy, takový jezdec ví, co dělá. A skočil jsem mu do háku." prozradil v rozhovoru po skončení závodu "Věděl jsem, že mě to bude stát zbytek sil, ale nechtěl jsem v závětří vyčkávat na desáté místo. Nevyšlo to. Kilometr před cílem se přes nás převalili, Jeff se ještě chytil, já už ne. Ale nelituji toho." Správně Martine, jak říkal Chris Carmichael: Chci vás vidět na prvních místech nebo hluboko v poli poražených, nic mezi tím. Navíc 16. místo v jízdním průměru 37,2 km/h není žádné pole poražených. Krásná práce. A nedosti na tom, i rekonvalescent Vítek se pochlapil. Po ostrém testu zraněného kolene na Klikáčích, kdy nás potěšil pěkným spurtem, se dokázal na Tour de Brdy vyrovnat absolutní špičce a vybojovat pozoruhodný výsledek. "Ve sjezdu z Prahy se to roztrhalo a docvakli jsme i nějaké odpadlíky. Dozvěděl jsem se, že je vepředu jen pět lidí, což mě dost potěšilo." řekl v cíli reportérce TV Strašice "V předposlední zatáčce jsem držel pátou pozici, ale z vnitřku zatáčky se tam zkoušel nacpat jeden jouda zezadu a málem jsme se oba smotali. Nakonec jsem jen vycvaknul tretru, ale bylo po spurtu. Škoda, myslím, že bych byl tak desátý. I tohle ale beru. Noha vydržela, kolo vydrželo, přiblížil jsem se standardním výkonům, bavilo mě to - co víc si na konec sezóny přát." Dodejme, že Vítek obsadil ve stopadesátičlenném balíku 13. místo. Škoda, že už je konec sezóny, CFC Kladno vystrčilo drápy.

CFC v mobilu

3.8.2020 12:45

CFC v mobilu Myslíme na to už asi 5 let, od doby, kdy proběhla významná rekonstrukce webu CFC (viz Zpravodaj č. 87: Facelift cfc-kladno.cz). Tehdy nám Vašek Nežerka stránky pochválil s dodatkem, že by web měl být responzivní a že to není složité. Pokud to náhodou nevíte, stránka je responzivní, když se dokáže přizpůsobit formátu obrazovky tak, aby se dala dobře prohlížet na různě velkých zařízeních včetně mobilu a nebylo potřeba opakovaně otravně zoomovat. Složité to není, ale poněkud pracné. Nejvíc práce dalo přesvědčit webmastera, že to má cenu. Nicméně doba pokročila, pan Kolbaba dostal k Ježíšku chytrý telefon, časem uznal, že to za pokus stojí a dal se do práce. Výsledek vidíte. Pokud sedíte u počítače, zkuste si postupně zmenšovat okno prohlížeče a sledujte, co stránka udělá. Je to docela zábavné. Že jsme objevili Ameriku ? Nevadí, Kolumbus také nebyl první.

DISKUSE

21.10.2020 23:36 Vítek

Luboši doufám, že se dáš do nové sezóny do kupy s rukou i nohama silnějšíma než kdy dřív.
Chtěl jsem teď ...

12.10.2020 9:42 Luboš

Chlapci, je mi líto, ale já jsem sezónu po leteckém dnu již ukončil. ...

6.10.2020 22:30 Márty

Tenhle víkend platí, že nemohu, jsem mimo Kladno. ...

6.10.2020 21:49 Vítek

Nějakou zavírací akci bych dal. Platí, že jsi tenhle víkend pryč, Márty nebo by to šlo? ...

3.10.2020 18:31 Kolbaba

Vítek parádně zabojoval v Brdech.
Škoda, že bude konec sezóny. ...