FORHONT

NEJBLIŽŠÍ AKCE

CFC KLADNO - KNIHOVNA

F 256 aneb stíhačka na CFC vrších

Úvod:Na místo startu předposledního závodu sezóny ve Velké Dobré jsme se vzhledem k nejistému počasí dostavili autem. Hned  na začátku došlo k tragické události: při vykládání velomateriálu jsem si rozsedl své 14 dní nové brýle R2D2 se slevou 200 Kč (Viz Král Šumavy 2004). Psychicky otřesen jsem se odebral k prezentaci a v restauraci si postěžoval přítomným Šlapkám tak dlouho, že jsem málem zmeškal start. Malou náplastí se stala jen výhodná koupě týmové vesty CFC Kladno.

Start: Balík cyklistů vyráží v chladném protivětru vpřed a vzhledem k nepříliš ostrému tempu se podle plánu držím špice, abych se měl v kopcích kam propadat. Bohužel záhy dochází některým rychlejším kolegům trpělivost a začínají nastupovat z nuly na 100 a zpět. Ještě před Slovankou se ukazuje, že tak dlouhá, abych se měl kam propadat, vedoucí skupina není. Zůstávám sám s tepem 177 a obhlížím situaci. Za mnou je pár cyklistů, dosud daleko, a asi 100 metrů přede mnou další osamělý nešťastník. Zaujímám časovkářskou pozici a v nepříjemném protivětru ho ještě před Rynholcem dojíždím. Pozdravím, omlouvám se, že chvilku pojedu v závěsu, a pak postřídám. Ve stoupání do Strašecí nás dojíždí asi osmičlenná skupinka a v ní známé tváře, se kterými jsem jel v Libušíně a taky Vlk ze Šlapek (Mimochodem- budu se ho muset zeptat, jak přijde cyklista k takové přezdívce). Tohle by měla být skupina pro mě!  Zařazuji se a pokračujeme pravidelným tempem, které naruší jen zmateně mávající regulovčík za Strašecím, směrující část cizinců směr Slaný. Rychlým sjezdem pokračujeme přes Rudu do křivoklátských lesů, které mě uvítají další pohromou: buď jsem ještě ospalý, nebo už unavený, každopádně stačí krátký výjezd a nadějná skupinka je pryč. Celá předstartovní strategie je v troskách, za sebou sotva 20 kilometrů, kopce ještě ani nezačaly a bolí mě pravá noha. Navíc ty zničené brýle… Ale Rychlé šípy se nevzdávají!  Zatínám zuby, počkám na podobně postiženého kolegu a ve dvou ukrajujeme zbytek větrné roviny okolo Nového Domu. S obratem po větru nad Městečko se pomalu obrací i nálada. Vydýchávám se, vyklepávám nohy a duši potěší překrásný výhled na hrad Křivoklát. Vzhůru dolů do Městečka, zatáčky, kostky a ostře doprava přes koleje k prvnímu stoupání na Velkou Bukovou. Začíná se mi jet lépe, zato kolega z roviny se trápí a brzy zůstává pozadu. Nic tak nepotěší, jako cizí neštěstí, zkusím stupňovat tempo a vzpomenu si na jarní závod Karlovy Vary–Unhošť, kde jsem taky zaspal začátek a potom ještě stihnul většinu lidí ze skupiny předjet. Třeba to taky přehnali a dojde jim. Držím otáčkoměr na 170 a za chvíli jsem nahoře.

Krátká rovinka a pak rychlý malebný sjezd do kraje Oty Pavla. U odbočky na Višňovou stojí náš Karel Kozel a povzbuzuje. Ptám se na ztrátu a dozvídám se něco kolem 3 minut. To by ještě šlo. V Roztokách doprava přes most a je tu nejdelší stoupání na Leontýnský zámek. Jestli chci něco stáhnout, tak je nejvyšší čas. Držím tempo na hranici červených čísel a v půlce kopce před sebou v sedýlku konečně uvidím dva lidi. Ha! Krátce vydýchat a rychle za nimi. První je podle čísla příchozí, neznám ho. Pozdravím a rychle za dalším. Doháním ho na vrchařské prémii a vida, je to Vlk! Vypadá schlíple a něco vrčí. Otáčíme do sjezdu a s kopce jsem rychlejší. Sbohem, Vlku. Další snad nebudou daleko. Jestli budou ve Zbečně stažené šraňky, tak podlezu. Naštěstí nejsou, tak dál na most, podruhé přes Berounku a vzhůru, směr Sýkořice. Do kopce přede mnou se škrábe nějaké zelené Kelme, v zatáčkách ho předjíždím, ale taky ho neznám. Ahoj a nashledanou. V duchu počítám, kdo je přede mnou (z původní skupinky, samozřejmě, čelo se nepočítá) – měli by být 4 nebo 5, jsou tam kolegové Havlíček a Seidl, se kterými jsem jel v Libušíně. Za Sýkořicemi vidím dalšího člověka, kdo to je?

Zase se neznáme, navíc je příchozí, takže na něj UAC body nebudou. Škoda. Nicméně za vrškem kopce právě mizí dvojička - žlutý a zelený. Rychle nahoru a už je tu rovina, tentokrát po větru. Musím je dojet. Chvíli střídáme ve dvou, pak se na chvilku chytnu právě předjíždějící vedoucí trojice z 1. divize, ale to snad ne, protestují nohy. Tak dál trpělivě kousek po kousku lesem a před Žilinou už dvojici mám. Je to další zelené Kelme a s ním žlutý kolega Havlíček. Zdravíme se a on si myslel, že jsem před nimi. To by mě zajímalo, kde. Před námi tedy zbývají dva ( kromě …. atd , samozřejmě). Zbytek jedeme ve třech a jak jsem rozjetý, snažím se skupinku roztrhat. Za Žehrovicemi, v posledním brdku před cílem se kolem nás řítí druhé gruppeto z jedničky. Házím si háček a sbohem, pánové. Neměli jste mě nechat samotného v temném hvozdu, to máte za to! V ostrém tempu dojíždím s jedničkou, do spurtu se jim už nepletu a je tu cíl. Čas 2:39, takže o 5 minut lepší než loni. V cíli mě zdraví Kolíkáč, ze kterého se ještě kouří. Prý to dnes nějak přehnal. Je jenom 5 minut přede mnou, no tohle! Nakonec to nebylo tak špatné, z osmi lidí jsem jich dohnal 6. Jenom ty brýle…

P.S.: Nebuďte smutní, doma jsem pacičku slepil a zdá se, že drží.

Nashledanou v Brdech!

28.9.2004 Kolbaba

KRÁTKÉ ZPRÁVY

Výroční členská schůze CFC 22.11. v 18 hodin

Restaurace Máka místo konání: Restaurace Máka (u rybníka v Kročehlavech)

PROGRAM SCHŮZE: ...

Také Klikáče na nových stránkách

Klikovy vrchy Po úpravě webových stránek závodu Kolem Posázaví jsme kompletně přepracovali také ...

Nová prezentace závodů CFC Kladno

Kolem Posázaví Stránky závodů pořádaných CFC Kladno doznávají po letech významných změn. Jelikož se ...

Běžecké dresy finišují

V cíli V cíli je očekáváme 23.12. odpoledne.
Dobrá zpráva pro všechny příznivce běhání. ...

Běhejte v modrém !

Týmové tričko Možná se to na první pohled nezdá, ale řada členů cyklistického ...

DISKUSE

Nástěnka

1.12.2017 12:09 Kolbaba

Doplnil jsem výsledky Klikáčů od roku 1994. Kdybyste někdo měl k dispozici starší, dejte mi prosím vědět. ...

29.11.2017 22:35 Luboš

Ahoj Pepo,
máš už druhou absenci na schůzi. Žiješ a neprodal si už náhodou kolo? ...

Nástěnka

31.10.2017 21:32 Kolbaba

Nahlašte si všichni akce za říjen. Uzávěrka Forhonta je 31.10. Já teď budu týden pryč a pak už připravím diplomy, aby ...

18.10.2017 11:35 Kolbaba

Zapsal jsem body za ČT Author Cup a běhy. To jste se docela vytáhli. ...

Běh - Velvarský maraton

18.10.2017 11:23 Admin

Změna údajů: typ akce ...